sábado, 19 de enero de 2013

OBJETIVO...


Debía tener alrededor de 18 años cuando vi una película que me impresionó, ¡Quiero vivir!.

Se trataba del juicio a una mujer que injustamente fue imputada por un crimen que no cometió. Me commocionó los sollozos y los gritos de aquella mujer exigiendo justicia. Tenía un objetivo, vivir, pero por mucho que lo exigiera poco podía hacer. Su vida dependía de un juez que no supo encontrar su inociencia, fue condenada a muerte.

Su objetivo no se cumplió.

Los que me estáis siguiendo en mi blog recordaréis que el día 13 de julio de 2009 escribí un post, "el 13".
Este número se ha repetido de forma positiva durante mi vida. Mi objetivo era ver amanecer el 2013. Tres años y medio era un plazo muy largo teniendo en cuenta la gravedad de la enfermedad. Sin embargo en aquel entonces nadie hubiese dicho que mi cuerpo fue invadido, corría, conducía, tecleaba mi ordenador, es decir, nada en mí era raro.

Como ha cambiado la situación ya nada de esto puedo hacer, sólo comer, hablar y respirar, todo gracias a una máquina expendedora de aire.

Hay veces que pienso que Doña ELA se ha ido de mi cuerpo o es que ya nada le queda para robarme, tan sólo mi vida.

Hay una función que no ha podido ni podrá arrebatarme, mi mente, la cuál no se ha derrumbado ni un solo momento.

Me espera un nuevo objetivo, soy consciente que no debe ser tan largo plazo como el anterior. Me hace mucha ilusión cumplir mis 70 años, si bien es un plazo muy corto el 25 de Marzo.

Quiero más, ver amanecer el 2014. Cuándo éste se haya cumplido me fijaré otro.

Mientras recibiréis mis pots esperando celebrar con todos vosotros el próximo Año Nuevo.

Os quiero

2 comentarios:

Cristina dijo...

Toni!!

Aquest es el meu padrí!! Fort, positiu, entusiasta, alegre, lluitador i per sobre de tot... savi.

Si: Savi. I quan et qualifico de savi, no es tant pels coneixements que has pogut acumular durant la teva vida – que soc conscient que son molts –, sinó savi, en el sentit mes profund de la paraula, perquè només una persona amb un fons molt especial, diguem-li saviesa o grandesa, tant es el qualificatiu; es capaç d’afrontar una malaltia tant bestia, com tu ho fas.

L’ELA es bestia i cruel. Però com hem dit sovint al teu blog: a tu no et pot vèncer. Ets més fort que ella, li has plantat cara i fa ja molt temps que l’has guanyada.

Saps? Durant el meu dia a dia, segur que igual que tots els que t’ estimem, me’n recordo molt de tu. De cop i volta, quan menys m’ho espero, mentre estic a la feina, o passejant, cuinant o apunt d’adormir-me... em vens al cap i es clar, sigui el que sigui el que jo estigui fent, estigui on estigui, sigui estiu o hivern, de nit o de dia, faci sol o plogui, malauradament, se que tu sempre ets al mateix lloc. Et visualitzo al teu silló, amb la teva mascareta, mirant el nostre llimoner (crec que a hores d’ara aquest arbre tant especial ja es una mica de tots, oi?), tant polit i arregladet com sempre, gràcies a la cura amorosa de la teva estimada Carmen... Perquè ... mira que en fas de goig... eh?... La malparida aquesta d’ELA no només no t’ha pogut prendre la teva riquesa interior, sinó que tampoc t’ha pogut robar la teva bellesa exterior..., ja ho diuen que la cara es el reflex de l’ànima oi....? Doncs ara comprenc la teva guapura, je, je...!! Sort que soc la teva fiola... que sinó, encara semblaria que t’estic tirant els trastos, eeeh?

Be, doncs el que volia dir-te es que sovint, quan penso en tu, intento posar-me a la teva pell, sentir-me com tu, presonera del meu cos, inmòbilitzada, sense poder moure un muscle, fins i tot enganxada a una màquina per poder respirar... i t’asseguro que no puc mantenir-me en aquest estat més d’uns instants...., l’angoixa em supera. És llavors quan torno a valorar i admirar la teva grandesa, perquè tu, no et limites a sobreviure en aquesta situació, sinó que vas molt mes lluny, emets una força i una energia increïbles, que reparteixes entre tots els que som al teu costat. Ens transmets optimisme enlloc de tristesa, susbtitueixes les pors per esperances, ens regales harmonia, calidesa, tendresa..., il•lusió, ganes de viure..., tot un còctel de sensacions i emocions tant agradables que t’asseguro, fan que compartir una estona amb tu i la Carmen, sigui tot un privilegi, una experiència impressionant, una pausa en la quotidianitat per connectar amb el que realment importa, un valorar lo essencial, un voler aprendre a estimar i ser, com tu saps estimar i ser....

En fi, que com sempre acabo repetint-te....: ets el nostre Mestre. Segueix així, endavant, amb noves fites i nous reptes per aconseguir, perquè sàpigues que cada instant, cada nou dia que li robes a l’ELA, és el millor regal que ens pots fer a tots nosaltres.

Una abraçada!!!!!!!!!!!!!!

Cristina

Anónimo dijo...

Estimado amigo
Yo soy hija de un compañero de guerra tuyo. A diferencia de ti, el esta inmerso en una gran depresion. Le detectaron la enfermedad hace casi un año, y va muy rapido. Apenas habla, depende de la ventilacion mas oxigeno, sus brazos son nulos, y sus piernas y cuello estan muy debiles casi sin musculatura. Se alimenta dsd hace un mes por un tubito directo al estomago...y aun asi, le pido cada dia q luxe, pq pienso q la llegada a la cura, o mejoria, podria estar cerca. Cm ya comentas en uno de tus blogs, en jerusalen van muy avanzados, hay q luxar para llegar a ver ese dia en el q nos puedan tratar a todos con ese milagro de celulas madres u otra cosa q salga. Asi q animo, fuerza, pq te veo valiente. Y a mi padre, ahora q voy a su casa, voy a ver si logro animarle haciendole conocer tu historia, y tu valentia.
Esper seguir leyendote y seguirte por años.
Besazos.